lørdag den 17. august 2013

Hundeprutter er bedre end hundelorte


Smid lorteposen i min skraldespand!

Vi har alle prøvet det. At træde i en hundelort, nogle sågar både med og uden sko på.

Det er så klamt


Forestil dig så hvordan min oplevelse var, da jeg forleden lå og lugede omkring haven ud til fortovet og i et forsøg på at hive en tidsel op fik fingrene godt og grundigt smurt ind i en klam hundelort.
Det behøver jeg vist ikke beskrive mere end med et stort ØV!

Jeg bliver faktisk så gal og hidsig over, at visse hundeejere ikke kender til reglen om at samle hundens efterladenskaber op efter deres kæledyr.

Hvad bilder I jer ind - hundeejere (visse)?

Jeg synes faktisk selv, at vi hos os har gjort det ret enkelt for hundeejeren at komme af med hundens hømhøm. På skraldespanden, som står helt ude ved vejen, er der sat et fint og venligt skilt.

Skilter har jeg fået fra hold danmark rent, der kan man blot ved et klik på deres hjemmeside få fremsendt den fine sticker til egen adresse. Det er jo både for hundeejere og alle vi andre. Dejligt hvis hundeejerne selv fik sat en sticker op på egen skraldespand, det ville da være en reminder.

NO skiltet


Desuden har jeg tre steder langs haveskellet placeret de fine små metalskilte med hunde der siger NO.

Nå ja - der er kun to tilbage nu. Der var åbenbart én der gerne ville eje det skilt og tog det med sig i lommen. Det er også ØV!
Hvad pokker kan man stille op? Hvad med at opfinde et "hundeejertegn"?

Det kunne være en tvungen prøve i hvad god hundeskik er, samt indføring i hvad det er for et ansvar man påtager sig når man får en hund? Bare en idé.

Så slap jeg måske for at blive sur på de hundeejere, som ikke engang gider benytte sig at min udstrakte hånd.

Måske er det fordi hånden er smurt ind i en hundelort!


Jeg kender ellers mange fornuftige og dejlige hundeejere, så det kan vel ikke være fordi visse hundeejere er så dumme, at de ikke forstår, hvad der menes med det skilt? Hvis det er tilfældet så er ideen jo god, den med et "hundeejertegn"!!!

Jeg kan godt lide hunde


og de må gerne lave hømhøm hos mig, men kun hvis den efterfølgende bliver taget op i en pose og gerne lagt i min skraldespand. Se her hvorfor hundelorten eller posen med hundelorten ikke skal smides i naturen: grønne-tips/hundelort . Dette gælder også for alle de søde hundeluftere, som bruger lege-og sportspladsen i nærheden og mener det er ok at lade lorten ligge der.

Skønt at vide at børnene leger iblandt hundelorte? Har hundeejere ikke børn selv?

Næ så hellere en pose hundeprutter, de er da til at tage og føle på, hvis de stadig kan købes. 


Denne opsang er selvfølgelig ikke til alle hundeejere - for som i alle livets forhold, skal man jo ikke generalisere. Så undskyld til alle jer der kender til god hunde skik.

1 kommentar: