tirsdag den 10. april 2012

Klumpfisken koster kroner - at se !

Klumpfisken


Sæler skal have sild. Desværre var de slet ikke sultne den dag.
Foto: Bodil Hammer
Den der klumpfisk er en sjov fætter. Pudsigt at tænke på at det er en, vi kan støde på i de danske farvande. Nok ikke på den sædvanlige badedag, men den kan godt gå i nettet, ja sågar fanges med de bare næver, fx blev der i 2011 fanget en klumpfisk ud for Vedbæks kyst. Den blev siden sendt til Nordsøens Oceanarium i Hirtshals. Her har de nu en hel lille familie af klumpfisk. De er sjove at se, men ellers byder museet desværre ikke på så mange spændende attraktioner.

Vil man opleve dykkeren i det store akvarium, så er der kun mulighed for det klokken 13. Pudsigt at der ikke kan dykkes fx klokken 11, 13 og 15!  Så er der fodring af sælerne, også noget der kan være sjovt, men der skal nok lægges lidt mere energi i, end den nuværende forestilling. Den fanger ikke.

Men hvorfor nu komme med en lang historie om den der klumpfisk? Naturligvis fordi jeg har været oppe og vende Oceanariet og føler mig noget tam efter den oplevelse. Alt for informations-tung og rivende dyrt at besøge. Er det rimeligt at betale 470 danske kroner for 2 voksne og 2 børn (4 og 8 år). Jeg synes, det er klart i overkanten. Hvad mener I? Det kan meget hurtigt blive en eftermiddag til 800-900 kroner, hvis der også skal lidt frokost på bordet! Så kan en ferie i Danmark hurtigt blive en bekostelig affære.

Sammenligning tja 


Og hvad kan man så sammeligne med? Det er jo altid en smagssag. Jeg tænker bare, at jeg kan bowle med samme antal personer for 220 kr. gå i Zoo for 440 kr. og i Zoo er der mange flere oplevelser at udfylde dagen med. Den der kommer nærmest i pris- og oplevelses-sammenhæng, er efter min opfattelse Danmarks Akvarium med en pris på 300,- kr. for de nævnte to voksne og to børn. 

Jeg oplevede, at der var mere engagement hos børnene, da jeg bowlede med dem, end da vi var i Oceanariet, Der var glæden størst i caféen, som havde en legeafdeling! Pga. den høje pris traaaaaaaaaak vi besøget i tre timer.

Her har vi guldklumpen.
Foto: Bodil Hammer
Var det en sur blog? Alting har sin pris - meeeeeeeen guld kan købes for dyrt :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar