lørdag den 14. februar 2015

Mens sneen daler

kan man jo passende planlægge de kommende forårsudflugter.

Der har være så meget hus-byggeri-sjusk i mit/vores hoveder, så bloggen har ligget på is. Fejl og mangler, som hang og hænger os ud ad halsen. Så meget, at jeg ikke engang har orket, at skrive om dem i min blog. Hvor det jo nok kunne være på sin plads, så andre, som går i byggetanker eller rod, kan blive klogere på, hvor mange fælder der er.

Så denne blog bliver ikke om udskiftningen af ventilations-slanger, reparation af emhætte- og sætnings-skaden, ej heller om vandet der løb ud under vaskemaskinen og ovnen som ikke var monteret rigtigt, så anden var ved at flyve fra os juleaften.

For nu venter vi på forår,


og så vil jeg hellere tænke på de skønne ture, vi selv gjorde sidste år til Sydsjælland. Fx Zen Haven i Vedde eller Sporvejsmuseet ved Skjoldnæsholm.

Til inspiration for andre - håber jeg -

Zen Haven


Det hele startede med, at vi skulle finde fliser til haven i byen Nyrop ved Sorø og så havde vi hørt om  en smuk have. Den ligger i Vedde få km fra, hvor vi skulle købe vores fliser hos firmaet Sandstone. Læs mere om dem her:

Zen Haven er et enkeltmands værk, som langsomt gennem omkring 30 år har vokset sig til en stor park på 24 000 m2. Her finder man rhododendron i så mange varianter, at man af og til må ta' en puster, for at bearbejde de mange farver og sanseindtryk.

Heldigvis er der mange snørklede kroge, bænke ja endda en café, hvor man kan sidde og komme til hægterne igen.

Det er Jørgen og Jakobine, som ejer denne skønne plet og Jørgen har ene mand fået dette stykke jord forvandlet til noget, som ikke kan beskrives. Den skal ses!
Når man ikke blomstringen af rhododendron, så er der pæonerne, roserne, geoginerne eller stauderne. De har simpelthen lavet en besøgskalender.
I år vil jeg håbe, jeg når rhododendron eller pæonerne. Så må det blive geoginer og stauder  i 2016. Det var rosentid, endda lige på det sidste i 2014, da vi var der.

Billederne fortæller resten:

Alle foto er taget af Bodil Hammer











Læs om andre Perler
Denne blog om ideer til udflugter er en af flere. 
Læs også om:






Gyldendal Havn







Ingen kommentarer:

Send en kommentar