mandag den 13. februar 2012

Hvad er det mormor elsker? Kaaaaaaaaaaaaaaaffe

Mums.
Foto: Bodil Hammer

Kaffen er klar

Da jeg blev 40 havde mine gode venner brygget en sang over "Svantes viser"og "om lidt er kaffen klar". Ja, det er ikke en løgn, at mit liv fyldes meget ud med kaffesnak, kaffeslabberas, kaffebrygning, og ikke mindst rengøring af kaffemaskiner, kaffekolper og kaffe-stempelkander. Kaffeløgene ændrer sig med alderen. For tyve år siden nød jeg en god sort kop kaffe med 2 tsk. sukker i dag hedder det et glas med 1/3 skummetmælk   2/3 kaffe.

Sundhed

 Jeg synes, det er godt at vide at kaffe ikke er helt ude i skoven og at vi endnu ikke har fået gode råd om kun 5 kopper om ugen fra Sundhedsstyrelsen. Fx skriver Samvirke;
Lad et enkelt vandglas stå og snup en kop kaffe i stedet. Flere undersøgelser har fundet en nedsat risiko for Parkinson's sygdom hos kaffedrikkere.
samvirke.dk
og hos kaffe og sundhed kan følgende læses: Nyere forskning peger på, at kaffe ligefrem kan virke forebyggende på hjertesygdomme.
kaffeinfo.dk
Jeg gør alt for at finde min egen vinkel på kaffe og sundhed som falder ud til min fordel :)
6 grunde til at drikke kaffe med god samvittighed.
Jeg har bemærket, at man især i Spanien, Italien og Frankrig aldrig går forgæves i selv den mindste flække, efter en god kop kaffe. Undrer mig over, hvorfor det er så svært i Danmark at finde frem til samme fornøjelse.
Jeg nyder altid Samvirke og kaffe. Der er fine artikler i som giver god mening for mig, læs bare her en god en. saadan opbevarers kaffe
Samler på gode kaffesteder og fik en skøn kop af slagsen i lørdags her: Le Montmartre på Vesterbro, og så var der endda kage til. Siden er jeg endda blevet bekendt med, at man også kan spise der af og til. Le Montmartre
Det lyder hyggeligt så kan man jo slutte med en kop kaffe :)

Endnu et link til kaffe: samvirke.kaffe

Ingen kommentarer:

Send en kommentar