fredag den 24. februar 2012

Klipklapper, Clooney og ukulele

Filmen

Den anden tirsdag så jeg en film, som ved første kig ikke var en, man ville tænke over. Alligevel har den sat sig, heldigvis.

Bodils Klipklapper i Dubais sand
Foto: Bodil Hammer
Den havde den skønneste underlægningsmusik fra en ukulele. Den bragte mig tilbage til en dejlig ferie på Hawaii med familien. Ikke mindst fordi det var afslutningen på et vidunderligt fireårigt udlandsophold. Det ophold, hvor jeg lærte at gå med klipklapper og de har ikke sluppet familiens fødder siden. Ja, min kære mand er set skrabe sne iført klip-klapper. Klipklapper har navn efter fodslag eller hestens trav.
Filmens hovedperson, George Clooney brillerede også i den dejlige afslappede stil, klip-klapper, T-shirt og bermudashorts i The Descendants. og Clooney fortalte: "Jeg løber ikke særlig flot i klipklapper. Jeg vidste, at det på en måde ville betyde enden på min maskulinitet. For altid". Jeg giver ham ikke ret, se den. En lille sjov anekdote fra mit liv. Jens, som jo er min mand, har gået 16 kilometer i klipklapper, bermudashorts og t-shirt (hans varemærke). Godt gået, synes jeg :).
Filmen har også fået mig til at tænke på organdonering, igen! Et stort spørgsmål, som man hele tiden skubber foran sig, for det går nok ad sig selv. Gør det? Jeg skal tage fat på det, skal jeg!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar