fredag den 2. marts 2012

Nye kolleger, tidligere- og ingen kolleger samt Kinder Mælkesnitte


Havdragen Eddie
Af Helle Kayerød

Se Danmark med Eddie

Denne uge har bragt mig vidt omkring. Hvorfor ikke udnytte, at der findes en masse gratis tilbud omkring dette og hint nu, hvor jeg snart er kollega med min mand. Jeg får hver dag en opdatering fra min kommune Furesø, og her fik jeg information om et kursusforløb. Et af emnerne var, at blive bedre til at slå igennem via pressemeddelelser. Det var et super kursus, med oplagte deltagere og kursusholdere. TAK også for boller, sylt og kaffe. På kurset mødte jeg en tidligere kollega fra Den Store Danske Encyklopædi og det var super berigende at høre, hvad hun havde lavet siden sidst. Jeg kunne jo fortælle om min snart fortid på Gyldendal og kommende fremtid som bl.a.blogger. Hun kunne så til gengæld fortælle om en bog, hun havde fået idé til at skrive, fordi hun følte, at der manglede en slags "turen går til" i børne højde. Det blev så til bogen Havdragen Eddie, som kan fås i de danske boglader nu. Den har jeg selvfølgelig straks anskaffet mig, for hvem mangler ikke af og til ideer til en god børneoplevelse, som ikke er en Tivoli-tur! Det er altid dejligt, at kunne sende en hilsen fra tidligere kolleger til nuværende kolleger.

Hvad har det med Kinder Mælkesnitte at gøre? Intet!

Men jeg havde i løbet af ugen fornøjelsen af, at følge en ung mors frustrationer omkring sunde og usunde snacks i børnehaven. Det er jo ikke nemt at præsentere sit barn for banan, riskiks og æble, når resten af bordet jonglerer med Kinder-Mælkesnitte, cheese-dippers eller sågar småkager. Så jeg glæder mig naturligvis over, at jeg er forbi de bekymringer, men undrer mig såre over, at vi ikke er kommet ud over den diskussion endnu. Synes jeg selv havde gang i den for 36 år siden, siger og skriver SEKSOGTREDIVE ÅR. Søde forældre stop nu op og gi' en go' snack! Hilsen til Stine fra mormorbloggen :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar