fredag den 16. marts 2012

Brammer, Hammer, balloner og børn

Til Hammer fra Brammer


©Michael Brammer
Live Studio 2010.
Foto: Thomas Glahn
Det står der på et tryk, jeg har.

Igen vil jeg fortælle om en skøn personlighed fra mit arbejdsliv. På min vej ud ad billedets sti, er jeg flere gange kommet forbi Michael Brammer og hans univers. Det er ikke udstoppede hunde, jeg er faldet for, men multimanden Brammer og hans vilde balloner. Jeg tror, man enten elsker eller hader Brammer. Jeg elsker i hvert fald hans ballonunivers og hans slogan "Kig op i luften engang imellem. Den dag Ballonerne forlader os, bliver der aldrig fest igen.", som jeg stødte ind i, da han havde workshop med sit Live Studio i Arbejdernes Landsbanks hovedsæde i København, 2010. De balloner er skabt til at skabe glæde - se billedet.
Imens nyder jeg mit billede nummer #3 af 9 Eleven og ønsker mig balloner. Enkelt og ligetil. Dette indlæg til Brammer fra Hammer.


Mgp


MGP-koncert, bemærk de mange forældre.
Foto: Bodil Hammer
For en uge siden oplevede jeg en fest for børn. Barnebarnet fyldte 8 år og gaven var bl.a.en billet til MGP-koncerten i Frederiksborgcentret.
Vi var ikke de eneste, der havde fået den gode idé. Det havde rundt regnet 2500 andre seje unger mellem 2 og 13 år, samt deres forældre. For Sofia var det toppen, at høre sidste års vindere, som kommer fra samme skole som hun selv. Chestnut Avenue sang for fuld udblæsning sammen med hele salen "Du skal tro på dig selv" og to andre sange. Der var strutskørter, pomade- og strithår og mange veloplagte sangere fra alle deltagerne i MGP 2012. Salen boblede og ballonerne fløj rundt sammen med popcorn og tom emballage. En super konferencier - hold da op.

Forældre

Sofia på klods hold af en af MGP-stjernerne.
MGP-koncert i Hillerød, 2012.
Foto: Bodil Hammer
Træerne vokser som bekendt ikke ind i himlen, for alt var selvfølgelig ikke helt godt. Mange forældre forstår ikke, at det er børnene i al almindelighed og ikke kun deres egen pode eller pade, som skal have udsyn. Så en snor til at angive en "børnezone" samt forældre der fortrækker til bag i salen, ville have gjort underværker. Den første halve time var der en del gråd fra alle de små, som intet kunne se. Hvad med en storskærm DR? DR- kunne da godt selv have fundet på det!

Men det var småting, for festen var stor og mormor sad ned mellem popcorn og spildt sodavand i 3 timer. Stod i kø to gange 20 minutter for henholdsvis en sej t-shirt og alle deltagernes autografer. Det var det hele værd. Håber min næste koncert blive Roskilde 2012, Bossen , The Boss, Brice Springsteen, men uden barnebarn. Det vil så være første gang på Roskilde. Bedre sent end aldrig. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar